Antieke motoren

Antieke motoren

Antieke motoren

Ik vond , en dat vind ik nog steeds , wanneer er iets KAPOT gaat vind ik dat vreselijk. Het voelt alsof mij iets wordt onterecht wordt afgenomen.


Al vanaf mijn zesde jaar verdiepte ik mij in hoe iets gemaakt is. Met onderzoek en veel oefening lukte het mij altijd wel om uit te vinden welk gereedschap hiervoor benodigd was. Wat een ontdekking was dat voor mij! U kunt zich voorstellen dat de omstandigheden niet ideaal waren, waardoor er slechts een beperkt arsenaal aan gereedschap beschikbaar was. De wil om het toch te kunnen maken was sterker. Met mijn twee rechter handen, de durf om derden te vragen om kennis, materiaal en gereedschap heeft mij gebracht waar ik nu ben. Ik ben van mening dat het eindresultaat moet voldoen aan mijn hoge eisen. Ik ben altijd bereid om met veel geduld de opdracht opnieuw te doen totdat er een professioneel resultaat is bereikt.

Het was een wens om op een hele oude motorfiets te rijden uit de jaren twintig, van de vorige eeuw bijvoorbeeld.
Hiermee ben ik volop aan de slag gegaan. Versleten onderdelen maak ik als nieuw. Ook maak ik ontbrekende onderdelen bij, of ontwerp ik nieuwe onderdelen die benodigd zijn. Allemaal maat- en handwerk.

Onderdelen die ik maak/repareer

 

*Motorblok  *Versnellingsbak  *Frame  *Voorvork  *Stuur  * Zadel  *Wielen met remtrommels  *Magneet  *Handels aan en op het stuur  *Carburateur  *Kettingoverbrenging  *Oliepomp  *Gereedschapskistjes  *Bagagedrager  *Motorfietssteun  *Uitlaatsysteem  *Toeter  *Verlichting  *Benzine- en olietank  *Spatborden en nog een heleboel andere projecten waar ik nu niet op kan komen....


Neem gerust contact op voor informatie of prijzen via onderstaand mailadres of telefoonnummer.

Disciplines

 

-Draaiwerk

-Schroefdraden

-Plaatwerk

-Pijpwerk

-Buigwerk

-Buigwerk

-Soldeerwerk

-Klinkwerk (hard&zacht)

-Laswerk

-Leerwerk

-Lakrestauratie

-Lagers

-Reviseren

-Ombouwen

Share by: